ВИКОРИСТАННЯ
ІНТЕРАКТИВНИХ ДОШОК ПРИ ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
На сьогоднішній день актуальним є використання в
освітньому процесі інтерактивні дошки. Робота з інтерактивними дошками
допомагає викладачам зацікавити своїх слухачів, підвищити відвідуваність,
полегшити засвоєння матеріалу. Використовуючи таку дошку, можна поєднувати
перевірені методи і прийоми роботи зі звичайною дошкою, з набором інтерактивних
і мультимедійних можливостей.
Інтерактивні дошки надають широкі можливості викладання
різних дисциплін. Багато викладачів зізнаються, що стали планувати заняття на
інтерактивних дошках разом з колегами зі своєї кафедри, що призвело не тільки
до економії часу, а й поліпшенню загальної якості матеріалів.
Для того щоб процес формування знань мав успішний
результат, дуже важливо щоб в навчанні були задіяні всі основні сенсорні
системи людини - візуальна, слухова і кінестетична. Сьогодні інтерактивні дошки
на уроках використовуються для викладання самих різних предметів.
Особливе значення психологи надають кінестетичній
системі, тому саме з нею пов'язано явище моторної пам'яті і можливість довести
навички до автоматизму. Адже як би не старався людина подумки навчитися
кататися на гірських лижах, нічого у нього не вийде. Глибоке навчання
можливе тільки при взаємодії кінестетичного сприйняття і
моторики. І
тут на допомогу приходять інтерактивні дошки.
Інтерактивні дошки на уроках в
середній та старшій школі використовуються як набір електронних інтерактивних
інструментів - сучасних, потужних, які значно прискорюють доступ до необхідної
інформації, що полегшують її сприйняття і неабиякою мірою сприяють формуванню
творчої атмосфери спілкування у навчальному класі.
Що дає використання інтерактивних дошок на уроках в
школі?
Ясну, ефективну і динамічну
подачу навчального матеріалу.
Використовуючи інтерактивну дошку на уроці, викладачі
можуть зробити свої заняття більш яскравими, можуть вибирати різні стилі
навчання, працювати з різними програмами та ресурсами, орієнтуватися на певні
потреби різних вікових груп.
Істотне підвищення мотивації
учнів.
З інтерактивною дошкою заняття стають цікавішими і
цікавішими. Навіть ті учні, які з небажанням ідуть на урок, моментально
залучаються до навчальнго процесу, тому що самі чудово орієнтуються в цифровому
світі і активно використовують у повсякденному житті різні електронні пристрої.
Активізацію пізнавальної
діяльності учнів і комунікативних навичок.
Інтерактивна дошка на уроці - це незамінний інструмент
для організації самостійних і колективних форм роботи, дискусій, в яких
розвивається вміння учнів аргументувати і пояснювати свою точку зору.
Одночасне використання самих
різних матеріалів.
Інтерактивна дошка дозволяє використовувати на уроці
одночасно зображення, текст, звук, відео, ресурси Інтернет та інші необхідні
матеріали. Учитель має можливість впливати на всі системи людини одночасно
(візуальну, слухову, кінестетичну), тим самим орієнтується на кожного учня в
класі.
Програмне забезпечення для інтерактивних дошок дозволяє
чітко структурувати заняття. Можливість зберігати уроки, доповнювати їх
записами – поліпшує спосіб подачі матеріалу, дає можливість подальшого
вдосконалення розробленого раніше уроку, надихає вчителя на постіне, творче
вдосконалення свого педагогічного розвитку.
Завдяки різноманітності матеріалів, які можна
використовувати на інтерактивній дошці учні набагато швидше схоплюють нові
ідеї. Викладачі, які вже досить довго працюють з дошками, помітили, що якість
їх уроків помітно покращився.
Звичайно, не
можна сказати напевно, що результати учнів підвищаться завдяки роботі з
інтерактивною дошкою, але багато викладачів зауважують, що учні стали більше
цікавитися тим, що відбувається на заняттях. Вони активно обговорюють нові
теми й швидше запам'ятовують матеріал.
Важливо розуміти, що використання тільки інтерактивної
дошки не вирішить всіх ваших проблем моментально. І викладачі зовсім не
зобов'язані працювати з нею постійно, на кожному уроці. Іноді дошка може
згодитися тільки на самому початку заняття або під час обговорення.
Викладачам необхідно освоїти спеціальне програмне
забезпечення для інтерактивних дошок і його основні можливості. Ще важливо
визначити, які ресурси можуть допомогти в роботі з інтерактивною дошкою.
Важливо розуміти, що інтерактивна дошка сама нічому навчити
не може. Це інструмент в руках педагога, такий же як дошка, крейда, таблиця, і
те, як цей інструмент «зазвучить», залежить від творчості педагога, його
готовності зробити урок цікавим, зрозумілим і таким, що запам'ятовується.
Основні способи використання інтерактивних дошок:
робити позначки і записи
поверх виведених на екран зображень;
демонстрація веб-сайтів через
інтерактивну дошку всім слухачам;
використання групових форм
роботи;
спільна робота над
документами, таблицями або зображеннями;
використання
конференц-зв'язку;
управління комп'ютером без
використання самого комп'ютера (управління через інтерактивну дошку);
використання інтерактивної
дошки як звичайної, але з можливістю зберегти результат, роздрукувати
зображення на дошці на принтері і т.д.;
зміна тексту, який виводяться
на екрані, в документах, використовуючи віртуальну клавіатуру, яка
налаштовується в програмному забезпеченні дошки;
зміна будь-яких документів чи
зображень на екрані, використання будь-яких позначок;
збереження на комп'ютері в
спеціальному файлі всіх позначок, які вчитель робить під час уроку, для
подальшої демонстрації на інших уроках або через інтернет;
збережені під час уроку записи
вчитель може передати будь-якому учневі, що пропустив заняття або який не встиг
зробити відповідні записи у своєму зошиті;
демонстрація роботи одного
учня всім іншим учням класу;
демонстрація навчальних
відеороликів;
створення малюнків на
інтерактивній дошці без використання комп'ютерної миші;
створення малюнків, схем і
карт під час проведення уроку, які можна використовувати на наступних заняттях,
що заощаджує час на уроці;
при відповідному програмному
забезпеченні учитель може виводити на екран інтерактивної дошки зображення
монітора будь-якого учня.
Учитель може по-різному класифікувати матеріал,
використовуючи різні можливості дошки: переміщати об'єкти, працювати з
кольором, - при цьому, залучаючи до процесу учнів, які потім можуть самостійно
працювати в невеликих групах. Іноді можна знову звертати увагу учнів на
дошку, щоб вони поділилися своїми думками та обговорили
їх перед тим, як продовжити роботу. Але важливо розуміти, що така ефективність
роботи з дошкою багато в чому залежить від самого викладача, від того, як він
застосовує ті чи інші її можливості.
Звичайно, не можна сказати напевно, що результати учнів
підвищаться завдяки роботі з інтерактивною дошкою, але багато викладачів
зауважують, що учні стали більше цікавитися тим, що відбувається на заняттях.
Вони активно обговорюють нові теми й швидше запам'ятовують матеріал.
Інтерактивна дошка зручна в обігу і цікава учням. Освоїти
технологію роботи з нею нескладно. Цей віртуальний екран здатний дати більш
яскраве, більш широке уявлення про досліджуваному об'єкті. Він здатний наочно і
мобільно уявити те, що важко або нудно пояснювати словами. Тактильне управління
полегшує сприйняття нової інформації (можливість писати поверх зображення,
переміщати демонстровані проектором об'єкти по дошці, задіяти інтерактивні
органи управління тощо), що виводить візуальну складову навчальних процесів на
набагато більш високий рівень і істотно "розв'язує руки" викладачам,
надаючи можливість створювати динамічні уроки, які захоплюють увагу учнів. Інтерактивна
дошка, незалежно від того, де і для яких цілей вона застосовується, є потужним
інструментом візуального представлення даних. На ній можна розміщувати велику
кількість різнопланової інформації, щільність якої набагато вища, ніж на
звичайній дошці. Спеціальне програмне забезпечення дозволяє викладачеві
створювати авторські уроки.
Підготовка заняття з використанням інтерактивної дошки
припускає серйозну додаткову роботу з формування матеріалу в електронному
вигляді. Розробка уроків з використання інтерактивної дошки - досить
трудомісткий процес. Однак він приносить вельми багаті плоди.
Відмова від крейди і фломастера завдяки інтерактивній
дошці робить навчальний процес комфортніше (чисті руки, чистий одяг, немає
зіткнення з водою і мокрою ганчіркою).
З появою інтерактивної дошки на уроках змінилося багато
чого, так як інтерактивна дошка для вчителя - це можливість проявити і
реалізувати свої творчі здібності при підготовці та проведенні уроків. Уроки
стали динамічні, мобільні. Наочність і можливість порівняти, поєднати,
побудувати, виміряти представляється в реальному вигляді. Використання всіх
навчальних програм розширює можливості організації навчальної діяльності учнів
на уроці і вдома.
Наведемо приклади використання інтерактивної дошки на
уроках англійської мови.
Використовуючи технологію Drag (виділити
об’єкт і перетягнути в потрібне місце) виконайте завдання (поділити наведені
слова на 4 групи):
Associate the words into 4 groups
according to the sphere of usage and name the group.
Blisters, mumps, ointment, ulcer,
stomachache, dentist, cold, rash, pediatrician, measles, nurse, flue,
cardiologist, mustard plasters, sore throat, surgeon, drops, temperature,
cardiologist, pills.
Встановіть відповідність (використовуючи інструменти стрілочки,
або олівець):
Match the definitions below with
one of the words given.
Appointment a person who makes
patient's appointments with a doctor
Patient a piece of paper which
specifies the medicine for curing your illness
Nasal spray a place where the
patients come for the checkup
Cure a prearranged time for
somebody to come
Headache a paid number of days
given to you by your employer when you are ill
Prescription a sort of medicine
which can cure you of cold
Strip to make a sick person
healthy again
Nurse to take off all clothes to
the waist
Hospital a sick person who is
treated by a local physician
Sick leave a pain in your head
which you have felt for a long time
За допомогою олівця (написати відповідні літери) або
клонування виконайте вправу:
Answering the doctor's questions
decide who is speaking. Mark each example D (doctor) or P (patient):
1.
...................................................... What seems to be the
matter? ...................... 2. It's keeping me awake at night ................................
3. Where exactly does it hurt?
............... 4. It's very painful when I swallow .............
5. It hurts more when I breathe
in ......... 6. Now, take a deep breath ..........................
7. Is there anything I can take
for it? .... 8. Have you had any other symptoms? ........
9. It's nothing to worry about
................ 10. I'll give you something to relieve the pain…..
11.I had it when I was a child
............... 12. Have you been taking any medication?....
13. It's probably only the flu,
but I thought I'd better see you………….14. Now I must sound you……..
15. Do you have a fever?
......................
Використовуючи технологію Drag встановіть
слова у пропущені місця:
Fill in the suitable words from
the list below.
1. Could I come in late tomorrow?
My wife and I have ..................... with the doctor. 2. That's a nasty
......you've got. You've really
got to stop smoking. 3. The main ...................... of measles is little
red spots all over your body. 4. І
sometimes get ............... on my face after I've shaved. 5. I'm taking
antibiotics for this ear .......... 6. Last winter there was a really nasty
................. going round. 7. Very often, rest is the best. ....... ! 8.
Did you take that.............. to the ........... ? 9. Are all kinds of....
easily cured?.
Cough, virus, complications,
medicine, symptom, rash, chemist's, appointment, infection, prescription.
Встановіть відповідність у описі хвороби та її назвою:
Match the diseases with their
symptoms.
- flue - burning pain in abdomen,
pain or nausea before eating
- gastritis - bright red rash,
high temperature, painful sore throat
- pneumonia - headache, aching
muscles, fever, cough, sneezing, running nose
- rheumatism - dry cough, hi git
fever, chest pain, rapid breathing
- scarlet fever - swollen,
painful joints, stiffness, limited movement.
Перемістіть дієслова під
відповідні частини тіла:
Put these verbs under the correct
part of the body that are used with: hear, cling, sneeze, gaze, sniff,
listen, glance, bite, sip, hold.
EYES EARS NOSE HANDS MOUTH
Використовуючи технологію Drag виконайте
поділ на три групи:
Divide the following forms of
drugs into the three groups.
Capsules cream gargle jelly
lotion lozenge Fill powder serum tablet vaccines ointment
Використовуючи клонування вставте прийменники:
Health.
1. Complete the sentences below
with a preposition ( from, on, with, etc.)
My wife complained that something
was wrong... her. She said she had a pain... her back and that she suffered ...
bad headaches. As she was getting worse and worse I sent... a doctor.
Immediately after words she was taken... hospital. Yesterday she was operated....
Now she feels much better.
2. Fill in prepositions where
necessary.
- Something is wrong
..................... his heart, he is shot ....................breath.
- Nina was laid up
...................... flu last week.
- The doctor insist on keeping
................. a diet if you want to stay healthy.
- She has been suffering
................... insomnia for years.
- The doctor wrote
.................... a prescription.
Використовуючи олівець залиште правильну форму з поданих
варіантів:
Symptoms. Choose the correct
form.
The clinical thermometer is used
(for, to) measuring (body's, body) temperature. It (consists of, contains,
includes) a tube made (from of, with) glass, which (comprises, contains,
consists of) a certain (amount, number) of mercury. When the mercury is (hot,
heated), it (expands, intends, increases) and (raises, rises) up the tube,
which is giaduated in degrees Fahrenheit or Centigrade (according, depending)
on country of manufacture.
Використовуючи віртуальну клавіатуру (або олівець)
впишіть літери:
Give the name of the persons
defined below.
- a family doctor g _ _ _ _ _ _ p
_ _ _ _ _ _ _ _ _ er
- someone who looks after sick
people in hospital _ _ _ s _
- sick person who has to stay in
hospital - _ _ t _ _ _ _
- someone who operates on sick people _ _ _ _ _ o _
- person badly injured in an
accident, fire, war _ a _ _ _ _ _ _
- person who helps at the birth
of a baby m _ _ _ _ _ _
- person who specializes in one
area of medicine _p _ _ _ _ _ _ _ _
Наведені вправи демонструють можливі варіанти
використанння інтерактивної дошки на прикладі вивчення англійської мови. Отже
технологія Drag,
«встановити відповідність», можливість роботи з текстом як з
окремими блоками – допомогає вчителям урізноманітнити вправи при розборі або
аналізі текстів, малюнків та іншої інформації.
Переваги роботи з інтерактивними дошками:
1.Сумісна з програмами для всіх років навчання;
2. Підсилює подачу матеріалу, дозволяючи викладачам
ефективно працювати з веб-сайтами та іншими ресурсами;
3.Представляє більше можливостей для взаємодії та
обговорення в класі;
4.Робить заняття індивідуальним, цікавими і захоплюючими
для викладачів та учнів завдяки різноманітному й динамічному використанню
ресурсів, розвиває мотивацію.
Найважливішим завданням навчального процесу є виховання
творчо активної особистості. Досвід роботи показав, що інноваційні технології в
навчальному процесі дозволяють розкрити і захопити дітей наукою і дати їм
хороші знання.
Можна відзначити, що учні, які раніше не виявляли
особливого інтересу до навчання, тепер з ентузіазмом виходять відповідати. Це
важливо і для учня, і для вчителя.
Низька успішність часто пояснюється неуважністю, причина
якої - в незацікавленості учня. Використовуючи інтерактивну дошку, я маю
можливість залучити й успішно використовувати увагу класу. Коли на дошці
з'являється текст або зображення, то в учня стимулюється одночасно кілька видів
пам'яті.
Таким чином, використовуючи інтерактивну дошку, ми можемо
максимально ефективно організувати постійну роботу учня в електронному вигляді.
Це значно економить час, стимулює розвиток розумової і творчої активності,
включає в роботу всіх учнів, які перебувають у класі.
Коли всі учні освоять роботу на дошці, ажіотаж проходить
і настає ділова наукова робота. Вона реалізує один з найважливіших принципів
навчання - наочність.
Працюючи з інтерактивною дошкою, учитель завжди
знаходиться в центрі уваги, звернений до учнів обличчям і підтримує постійний
контакт з класом. Таким чином, інтерактивна дошка ще дозволяє заощадити
дорогоцінний час, ми можемо поєднувати перевірені методи і прийоми роботи зі
звичайною дошкою з набором інтерактивних і мультимедійних можливостей.
Немає коментарів:
Дописати коментар